Monday, July 20, 2009

PARTEA A DOUA. Pentru ciudati - care te fac sa ii suspectezi de stupefiante - si care pun intrebari deplasate

Undeva in partea intai am mentionat animalele pe care le-am avut, de mic copil pana in prezent.
Voi deveni foarte personal: multi caini, doi pisoi negri, un sarpe, doua testoase, un papagal (cu 2 perechi care nu au rezistat in timp), apoi alti doi papagali, doi cai, un ratoi, un pui de gaina, o gasca, trei iepuri (doi gri, unul alb), si coborand in lantul trofic, cam 20 de melci (simultan), trei omizi delea foarte colorate si paroase, un fluture de noapte (care nu zbura) ... Si cu siguranta omit ceva fara sa imi dau seama. Ah, cum ar fi Andi, the spider man.
Si majoritatea au fost relatii de lunga durata, atat cat a permis durata de viata, si atat cat nu au avut loc incidente (ca boala, sau papagal scapat din cusca, etc) ... exceptie de la aceste reguli fiind una din testoase - pe care am salvat-o dintr-un mediu plin de copii rai care o raneau, si pe care dupa ceva vreme am dus-o intr-un mediu favorabil.

----------------------------------------------------
Astfel, as zice ca sunt un om care iubeste animalele. Cel putin asa mi se pare. Si nu numai atat, as zice ca am un comportament plin de afectiune, sau macar "cu drag".
Totusi, cu toate acestea, intorcandu-ma dintr-o lunga plimbare cu potaia, sunt abordat de o cucoana tinerica pe langa care am trecut.
Cucoana tinerica, nu trecuta de 30, cucoana tinerica, iesita de asemeni cu un caine care intra perfect in gura cainelui meu, adica foarte, foarte mic, dar cu un temperament de tot rahatul (de altfel ca 90% din cainii de talie mica: educatie de rahat si stapani de rahat dau nastere la specimene de rahat) - cainele nu era puiut, pentru ca trebuie ca un caine sa treaca de prima perioada de manifestare sexuala, ca sa poata "agresa" alti caini.
Respectiva trece de pe trotuar, care era cat de 2 persoane, in parcarea de langa el, ridica de lesa cainele cat sa nu mai atinga solul si se opreste.
Eu trec mai departe, fiind obisnuit ca unii oameni sa iasa de pe drum (desi niciodata nu e cazul, ca am potaie educata), iar ea ne intreaba (ne, pentru ca nu eram singur), si citez: "O chinuiti mult?"
Reactia mea si a companiei a fost "A, nu, nu pare" - si a fost aceasta, pentru ca noi am crezut ca ne intreaba daca noi credem ca ea isi chinuie cainele pentru ca il tine asa suspendat. Apoi a mai zis ceva, care ne-a facut sa ne lamurim in privinta intrebarii; ce-i drept, noi ne-am dat seama ce intreba abia cand am plecat - si da, este vorba vorba de o situatie "Asta ne-a intrebat daca noi chinuim cainele?".

Eu, nici in ziua de astazi nu am trecut peste eveniment.
Pentru ca nu inteleg DE CE M-AR INTREBA ASA CEVA???
Nu luase nimic de pe jos, deci peste bot nu am lovit-o, sa zica "vai, doamne, ce stapan violent, atinge cainele cu palma", cat despre cainele ei, acesta nu ii trezea sentimente puternice de joaca, ca era obosita de la alergat si de la drum, asa ca nu era disperata sa se joace cu el, si nu aveam de ce sa o trag puternic de lesa sau mai stiu eu ce, decat o tineam langa picior (parca, oricum, doar era tinuta aproape). Per total nu facea nimic, absolut nimic, mergeam linistiti si obositi, era totul normal.
Apoi, a intrebat de ce e slaba asa si daca nu ii dam sa manance...
Nici nu vreau sa ma gandesc ce facea daca aveam ogar englez, suna la drepturile animalelor din toata lumea...
Iar potaia mea nu este nici Zorba (largest dog ever, care la 8 ani avea cam 156 kg) sau Hercule - care detine recordul acum, dar nici Princess (dead man walking)! Fiind femela, este mai firava, dar oricum, arata NORMAL! Din toti cunoscatorii rasei care imi sunt prieteni, nici unul nu mi-a reprosat ca e slaba!
Da, orgoliul imi este atacat.
Si totusi, nu m-a intrebat daca o chinuiesc, ci daca o chinuiesc mult (desi ea isi suspenda ..cainele).
Sa fie pentru ca avea zgarda "de forta", iar cea de piele o luasem eu si o aveam atarnata la gat? Sa fie pentru ca toti cainii large-breed sunt batuti de mici ca sa se lupte cu alti caini si sa poti sa mergi cu ei la lupte ilegale? Cine poate stii?
Sau poate ne cunostea... Poate m-a vazut cand ma luptam cu cainii fara stapan, ca nu cumva sa fie muscata, sau cand o mangai pe gat sa stea langa mine, sau poate in parc, cum nu stau pe banca sa citesc ziarul sau sa vorbesc la telefon, in timp ce ea se joaca cu alti caini. Toate astea, ori ne-a vazut cand a alergat din curtea de bloc, in cu totul alt loc, unde fugea si nu venea la apel, si unde a mancat ceva (aruncat de la balcon, de oameni cumsecade) si apoi avea pe cineva deasupra ei si trei palme peste bot.

---------
Motive intrebarii nu vor fi niciodata cunoscute. Oamenii vor fii intotdeauna oameni.
Si totusi? DE CE?

No comments: