Thursday, January 2, 2014

OllHaters

Este unul din oamenii pe care momentan nu îi înţeleg.
L-am cunoscut acum maxim doi ani, este una din situaţiile "a friend of a friend". La momentul respectiv nu aveam prea multe opinii formate, nu am avut timp suficient cât să formulez orice concret şi educat. Era foarte, foarte înalt, şi asculta muzică ce mi-a plăcut.

[Moment muzical]

A venit în vizită de câteva ori, a lăsat în urmă ca ştie când să zică nu, când este momentul să se retragă şi că cumva un iz de "sharing is caring". Şi cam atât.
Apoi a dispărut complet.
Până acum 2-3 luni, când am început să ne intersectăm de la distanţă. Devenise puţin enervant, având în vedere cantitatea normală de narcisism care iese la iveală în anumite circumstanţe.
De la distanţă pentru că spaţiul meu de confort nu îmi permite să mă angajez în atenţionări-semnalizări-şi-salutări foarte zgomotoase.
Mi-a luat-o înainte şi a eliminat cumva elementul "awkward".
Am descoperit noi lucruri, pe care nu le înţeleg în totalitate. Iar nouă ne place să înţelegem.
Am (re)descoperit diverse ...facts. Cum că oamenilor uneori le place să manipuleze alţi indivizi doar pentru că se poate şi pentru că poate fi distractiv; că nu întotdeauna reuşim să ne menţinem flowul de invenţii şi că putem să ne demascăm singuri; că uneori minţim ca să îi atragem pe ceilalţi către noi; că uneori minţim pentru că suntem nesiguri. Manipulăm ca să aflăm ce cred alţii, poate dacă sunt pe aceeaşi undă ca şi noi; manipulăm pentru că ne simţim mai puternici; că să aducem oameni acolo unde ne-am dori să fie.
Uneori minţim şi manipulăm pentru că e mai uşor.

Am descoperit şi că uneori pot fi prea încurcată în propriile mreje (nu m-am putut gândi la o traducere mai potrivită pentru self-involved care este un termen destul de auto-lămuritor) ca să observ efectele pe care le au acţiunile mele asupra altora; uneori impactul este mai mare decât îţi imaginezi iniţial.
Nu ştiu nimic încă despre consecinţe, dacă ceva urât, oricât de accidental ar fi fost va atrage după el alte lucruri şi mai urâte, dacă este uşor să ştergi ceva urât cu ceva frumos.
This is still work in progress.

No comments: